1933

Hitler har fått makten. Det har hänt sjukt mycket sen sist! Många i det här landet tyckte nazisterna hade bra idéer och värderingar från början men nu börjar judarna få sparken och min kära vän är jude så mår jag inte alls bra. Det är svårt att tänka sig hur allt kommer bli nu. Albertina bor fortfarande hos mig, men vet inte alls hur jag ska göra nu när det visar sig att nazisterna vekar ha nått emot judar.

 

Det börja med att landet tyckte det blev en enorm kris med börskraschen och då trodde många att demokrati inte var något som funkade och det kanske borde ändras. Jag är inte så insatt. Jag har försökt jobbat så mycket som det går i och med att pengarna knappt var värda något, så man ska försöka få in så mycket som möjlig. Men eftersom jag säljer krigsmatriel och tillverkar det så går det bra för det är nått alla länder behöver ha nu när det är oroligt.